FAQ

Online winkelen bij YOEK

In welke landen levert YOEK?

Op dit moment levert Yoek in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje, Portugal, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland, Luxemburg, Monaco, Griekenland, de Verenigde Staten, Canada, Australië, IJsland en Mexico.

Hoe kan ik online winkelen bij YOEK?

Online winkelen bij yoek.nl doe je zo:

  • Kies de producten die je wilt kopen (in de diverse categorieën vind je jassen, jurken enz.). Kies de kleur en de maat en klik op 'in winkelwagen' om de artikelen toe te voegen aan je winkelwagen. Vervolgens kun je of verdergaan met winkelen of afrekenen.
  • Als je verder wilt gaan met winkelen, herhaal je de instructies onder stap 1.
  • Wil je afrekenen, controleer dan de inhoud van je winkelwagen en vul eventueel een kortingscode in, als je die hebt. Klik vervolgens op 'Ga door naar afrekenen'.
  • Vul in het volgende scherm je gegevens in of log bovenaan in. Heb je nog geen account? Je kunt een bestelling plaatsen als gast of direct een account aanmaken (onderaan kun je het vakje 'Maak een account aan voor je volgende bezoek' aanvinken).
  • Als je nog geen account hebt of een bestelling wilt plaatsen als gast, vul dan al je gegevens in onder '1. Factuuradres'.
  • Bij '2. Verzending' kies je een DHL-verzendmethode.
  • Er zijn drie opties: bezorging bij een DHL afhaalpunt, alleen huisadres (geen aflevering bij de buren) of handtekening vereist (dan kan het wél bij de buren geleverd worden).
  • Bij '3. Betaling' kun je je gewenste betaalmethode selecteren: iDEAL, Klarna, Mastercard, Visa, PayPal, American Express, MisterCash, Sofort Banking, GiroPay, BankTransfer (bankoverschrijving), Maestro, ING HomePay, KBC/CBC en Belfius.
  • Controleer je bestelling aan de rechterzijde en klik op 'Plaats je bestelling'.
  • De bestelling is geplaatst, bedankt! Je krijgt een e-mail met een bevestiging van je bestelling.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Als je je wachtwoord bent vergeten, ga je naar Mijn account en klik je op 'Wachtwoord vergeten?'. Voer hier je e-mailadres in; we sturen je dan een nieuw wachtwoord toe. Heb je geen e-mail ontvangen? Mail dan naar fashionadvisor@yoek.com.

Welke maat moet ik kiezen?

Om te bepalen welke maat je hebt, kun je onze maattabel gebruiken. Yoek valt over het algemeen iets groter. Heb je vragen over de juiste maat en pasvorm? Dan kun je terecht bij onze Fashion Advisor via fashionadvisor@yoek.com. Of heb je advies nodig bij het kiezen van een leuke outfit? Dan kun je ook een aanvraag doen bij onze personal shopper.

Wat gebeurt er als ik iets bestel dat niet meer op voorraad is?

We proberen de voorraden in ons systeem zo efficiënt en nauwkeurig mogelijk te beheren. Het kan heel af en toe voorkomen dat een artikel uitverkocht is en dat de voorraad niet meteen is bijgewerkt. Als dit het geval is, nemen we zo snel mogelijk contact met je op om te bespreken wat de eventuele alternatieven zijn.

Kan ik artikelen toevoegen aan een bestaande bestelling?

Nee, het is helaas niet mogelijk om bestellingen te combineren of artikelen toe te voegen aan bestaande bestellingen. Heb je meerdere bestellingen geplaatst op dezelfde dag, dan doen wij ons uiterste best deze samen te verzenden.

Kan ik mijn bezorgadres nog aanpassen nadat mijn bestelling is verstuurd?

We kunnen het adres van een bestelling niet meer wijzigen zodra deze eenmaal is verzonden. Zorg dus dat je altijd een geschikt bezorgadres opgeeft voor het betreffende bezorgmoment.

Hoe weet ik dat Yoek mijn bestelling heeft ontvangen, en wanneer wordtmijn creditcard belast?

Zodra je je bestelling hebt geplaatst, krijg je van ons per e-mail een bevestiging dat we deze hebben ontvangen. Wanneer het bedrag precies wordt afgeschreven, is afhankelijk van je creditcardmaatschappij.

Ik heb geen e-mailbevestiging ontvangen.

Als je een aantal seconden na het bestellen geen bevestiging hebt ontvangen, kan dit de volgende oorzaken hebben:

  • Je e-mailaanbieder ziet onze automatische mails als spam en heeft deze mogelijk verwijderd. Controleer je spambox.
  • Je hebt een typefout gemaakt bij het invullen van je e-mailadres.

Heb je geen bevestiging ontvangen, neem dan contact met ons op.

Kan ik een bestelling annuleren?

We verwerken je bestelling normaal gesproken binnen één werkdag. Mocht je bestelling nog niet verzonden zijn, neem dan contact met ons op om te vragen of het mogelijk is om de bestelling te annuleren.

Verzending en verwerking

Wat zijn de verzendkosten?

Zie voor het overzicht van de verzendkosten de pagina Verzendinformatie op de website. In Nederland worden bij orders boven € 99,- geen verzendkosten in rekening gebracht.

Voor bestellingen buiten Nederland zijn de verzendkosten boven € 175,- gratis.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Zodra de financiële transactie voor je bestelling is afgerond, streven we ernaar om je bestelling binnen één werkdag te versturen. Je krijgt van YOEK een e-mail met de status van je bestelling. Hierin staat een track & trace-code waarmee je je bestelling kunt volgen. Heb je deze e-mail niet ontvangen, controleer dan je spambox.

Zie voor het overzicht van leverdagen Verzendinformatie op de website.

Kan ik mijn bestelling ergens anders laten bezorgen?

Uiteraard, dat is geen enkel probleem! Je kunt bij het registreren een ander bezorgadres opgeven, bijvoorbeeld een werkadres of het adres van familie of vrienden. Maar je kunt ook kiezen voor een DHL Parcelshop.

Bezorgt YOEK bij postbussen of expediteurs?

Nee, we kunnen bestellingen helaas niet bezorgen bij postbussen of expediteurs.

Kan YOEK op meerdere adressen tegelijk bezorgen?

Helaas niet. Je kunt per bestelling slechts één bezorgadres opgeven. Als je bestelling cadeaus bevat, of artikelen die naar andere adressen moeten worden gestuurd, vragen we je voor elk adres een aparte bestelling te plaatsen.

Kan ik mijn bezorgadres nog aanpassen nadat mijn bestelling is verstuurd?

We kunnen een bestelling niet meer ergens anders heen sturen zodra deze eenmaal is verzonden. Zorg dus dat je altijd een geschikt bezorgadres opgeeft voor het betreffende bezorgmoment, of neem tijdig contact met ons op.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Als je bestelling is verzonden, krijg je per e-mail een bevestiging van DHL met de verzendgegevens en een track & tracenummer. Hiermee kun je de status van de verzending volgen.

Is mijn pakket verzekerd?

Alle artikelen zijn gedurende de verzending van YOEK naar het bezorgadres verzekerd tegen diefstal en onopzettelijke beschadiging. De dekking vervalt zodra de artikelen zijn geleverd op het opgegeven bezorgadres en zodra ervoor is getekend. Als de doos bij levering beschadigd is, raden we je aan om het pakket te weigeren of om bij het zetten van je handtekening aan te geven dat je een beschadigde doos hebt aangenomen. We stellen het op prijs als je dit bij ons meldt.

Moet ik bij bezorging voor mijn bestelling tekenen?

Gezien de waarde van de producten hebben we voor alle bestellingen een afleverbewijs nodig. Dat betekent dat we pakketten niet mogen bezorgen zonder handtekening. Je kunt tijdens het bestellen kiezen voor: bezorging bij een afhaalpunt, alleen huisadres (geen aflevering bij de buren) of handtekening vereist (dan kan het wél bij de buren geleverd worden).