Op dit moment levert Yoek in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje, Portugal, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland, Luxemburg, Monaco, Griekenland, de Verenigde Staten, Canada, Australië, IJsland en Mexico.
FAQ
Online winkelen bij YOEK
In welke landen levert YOEK?
In welke landen levert YOEK?
Hoe kan ik online winkelen bij YOEK?
Hoe kan ik online winkelen bij YOEK?
Online winkelen bij yoek.nl doe je zo:
- Kies de producten die je wilt kopen (in de diverse categorieën vind je jassen, jurken enz.). Kies de kleur en de maat en klik op 'in winkelwagen' om de artikelen toe te voegen aan je winkelwagen. Vervolgens kun je of verdergaan met winkelen of afrekenen.
- Als je verder wilt gaan met winkelen, herhaal je de instructies onder stap 1.
- Wil je afrekenen, controleer dan de inhoud van je winkelwagen en vul eventueel een kortingscode in, als je die hebt. Klik vervolgens op 'Ga door naar afrekenen'.
- Vul in het volgende scherm je gegevens in of log bovenaan in. Heb je nog geen account? Je kunt een bestelling plaatsen als gast of direct een account aanmaken (onderaan kun je het vakje 'Maak een account aan voor je volgende bezoek' aanvinken).
- Als je nog geen account hebt of een bestelling wilt plaatsen als gast, vul dan al je gegevens in onder '1. Factuuradres'.
- Bij '2. Verzending' kies je een DHL-verzendmethode.
- Er zijn drie opties: bezorging bij een DHL afhaalpunt, alleen huisadres (geen aflevering bij de buren) of handtekening vereist (dan kan het wél bij de buren geleverd worden).
- Bij '3. Betaling' kun je je gewenste betaalmethode selecteren: iDEAL, Klarna, Mastercard, Visa, PayPal, American Express, MisterCash, Sofort Banking, GiroPay, BankTransfer (bankoverschrijving), Maestro, ING HomePay, KBC/CBC en Belfius.
- Controleer je bestelling aan de rechterzijde en klik op 'Plaats je bestelling'.
- De bestelling is geplaatst, bedankt! Je krijgt een e-mail met een bevestiging van je bestelling.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Als je je wachtwoord bent vergeten, ga je naar Mijn account en klik je op 'Wachtwoord vergeten?'. Voer hier je e-mailadres in; we sturen je dan een nieuw wachtwoord toe. Heb je geen e-mail ontvangen? Mail dan naar fashionadvisor@yoek.com.
Welke maat moet ik kiezen?
Welke maat moet ik kiezen?
Om te bepalen welke maat je hebt, kun je onze maattabel gebruiken. Yoek valt over het algemeen iets groter. Heb je vragen over de juiste maat en pasvorm? Dan kun je terecht bij onze Fashion Advisor via fashionadvisor@yoek.com. Of heb je advies nodig bij het kiezen van een leuke outfit? Dan kun je ook een aanvraag doen bij onze personal shopper.
Wat gebeurt er als ik iets bestel dat niet meer op voorraad is?
Wat gebeurt er als ik iets bestel dat niet meer op voorraad is?
We proberen de voorraden in ons systeem zo efficiënt en nauwkeurig mogelijk te beheren. Het kan heel af en toe voorkomen dat een artikel uitverkocht is en dat de voorraad niet meteen is bijgewerkt. Als dit het geval is, nemen we zo snel mogelijk contact met je op om te bespreken wat de eventuele alternatieven zijn.
Kan ik artikelen toevoegen aan een bestaande bestelling?
Kan ik artikelen toevoegen aan een bestaande bestelling?
Nee, het is helaas niet mogelijk om bestellingen te combineren of artikelen toe te voegen aan bestaande bestellingen. Heb je meerdere bestellingen geplaatst op dezelfde dag, dan doen wij ons uiterste best deze samen te verzenden.
Kan ik mijn bezorgadres nog aanpassen nadat mijn bestelling is verstuurd?
Kan ik mijn bezorgadres nog aanpassen nadat mijn bestelling is verstuurd?
We kunnen het adres van een bestelling niet meer wijzigen zodra deze eenmaal is verzonden. Zorg dus dat je altijd een geschikt bezorgadres opgeeft voor het betreffende bezorgmoment.
Hoe weet ik dat Yoek mijn bestelling heeft ontvangen, en wanneer wordtmijn creditcard belast?
Hoe weet ik dat Yoek mijn bestelling heeft ontvangen, en wanneer wordtmijn creditcard belast?
Zodra je je bestelling hebt geplaatst, krijg je van ons per e-mail een bevestiging dat we deze hebben ontvangen. Wanneer het bedrag precies wordt afgeschreven, is afhankelijk van je creditcardmaatschappij.
Ik heb geen e-mailbevestiging ontvangen.
Ik heb geen e-mailbevestiging ontvangen.
Als je een aantal seconden na het bestellen geen bevestiging hebt ontvangen, kan dit de volgende oorzaken hebben:
- Je e-mailaanbieder ziet onze automatische mails als spam en heeft deze mogelijk verwijderd. Controleer je spambox.
- Je hebt een typefout gemaakt bij het invullen van je e-mailadres.
Heb je geen bevestiging ontvangen, neem dan contact met ons op.
Kan ik een bestelling annuleren?
Kan ik een bestelling annuleren?
We verwerken je bestelling normaal gesproken binnen één werkdag. Mocht je bestelling nog niet verzonden zijn, neem dan contact met ons op om te vragen of het mogelijk is om de bestelling te annuleren.
Betaling
Waarmee kan ik bij YOEK betalen?
Waarmee kan ik bij YOEK betalen?
Wij accepteren iDEAL, Klarna, Mastercard, Visa, PayPal, American Express, MisterCash, Sofort Banking, GiroPay, BankTransfer (bankoverschrijving), Maestro, ING HomePay, KBC/CBC en Belfius. Zodra onze betaalprovider Multisafepay je betaling heeft geaccepteerd, is je bestelling bevestigd. Vervolgens krijg je per e-mail een bevestiging van je bestelling. Klik hier voor meer informatie over de betalingsmogelijkheden.
Hoe weet ik dat YOEK mijn bestelling heeft ontvangen, en wanneer wordt mijn creditcard belast?
Hoe weet ik dat YOEK mijn bestelling heeft ontvangen, en wanneer wordt mijn creditcard belast?
Nadat je je bestelling hebt geplaatst, krijg je per e-mail de bevestiging dat deze is ontvangen. Wanneer het bedrag wordt afgeschreven, is afhankelijk van je creditcardmaatschappij.
Is betalen via internet veilig?
Is betalen via internet veilig?
Uiteraard! Betalen via internet is net zo veilig als internetbankieren. YOEK gebruikt dezelfde protocollen en beveiligingsmaatregelen als banken. Lees alle details in ons Privacybeleid.
Is het veilig om mijn creditcard online te gebruiken bij YOEK?
Is het veilig om mijn creditcard online te gebruiken bij YOEK?
Bij YOEK hebben we jouw en onze online veiligheid hoog in het vaandel staan. We gebruiken daarom de nieuwste SSL-encryptietechnologie, zodat we jouw persoonsgegevens en creditcardgegevens veilig kunnen verwerken in onze systemen. Alle bestellingen worden verwerkt via een beveiligd betalingssysteem. Daarnaast controleren we voor jouw veiligheid of het factuuradres dat je hebt opgegeven overeenkomt met het adres dat bij je creditcardaanbieder in het systeem staat.
Als extra beveiliging hebben sommige creditcardbedrijven, zoals Visa en MasterCard, een beveiligingscode geïntroduceerd. Deze code moet je elke keer invullen wanneer je bij Yoek bestelt, om te voorkomen dat je creditcard op onrechtmatige wijze wordt gebruikt. Wil je gebruikmaken van deze optie, dan moet je dit eerst aanvragen en instellen bij je creditcardaanbieder. Lees alle details in ons Privacybeleid.
Verzending en verwerking
Wat zijn de verzendkosten?
Wat zijn de verzendkosten?
Zie voor het overzicht van de verzendkosten de pagina Verzendinformatie op de website. In Nederland worden bij orders boven € 99,- geen verzendkosten in rekening gebracht.
Voor bestellingen buiten Nederland zijn de verzendkosten boven € 175,- gratis.
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Zodra de financiële transactie voor je bestelling is afgerond, streven we ernaar om je bestelling binnen één werkdag te versturen. Je krijgt van YOEK een e-mail met de status van je bestelling. Hierin staat een track & trace-code waarmee je je bestelling kunt volgen. Heb je deze e-mail niet ontvangen, controleer dan je spambox.
Zie voor het overzicht van leverdagen Verzendinformatie op de website.
Kan ik mijn bestelling ergens anders laten bezorgen?
Kan ik mijn bestelling ergens anders laten bezorgen?
Uiteraard, dat is geen enkel probleem! Je kunt bij het registreren een ander bezorgadres opgeven, bijvoorbeeld een werkadres of het adres van familie of vrienden. Maar je kunt ook kiezen voor een DHL Parcelshop.
Bezorgt YOEK bij postbussen of expediteurs?
Bezorgt YOEK bij postbussen of expediteurs?
Nee, we kunnen bestellingen helaas niet bezorgen bij postbussen of expediteurs.
Kan YOEK op meerdere adressen tegelijk bezorgen?
Kan YOEK op meerdere adressen tegelijk bezorgen?
Helaas niet. Je kunt per bestelling slechts één bezorgadres opgeven. Als je bestelling cadeaus bevat, of artikelen die naar andere adressen moeten worden gestuurd, vragen we je voor elk adres een aparte bestelling te plaatsen.
Kan ik mijn bezorgadres nog aanpassen nadat mijn bestelling is verstuurd?
Kan ik mijn bezorgadres nog aanpassen nadat mijn bestelling is verstuurd?
We kunnen een bestelling niet meer ergens anders heen sturen zodra deze eenmaal is verzonden. Zorg dus dat je altijd een geschikt bezorgadres opgeeft voor het betreffende bezorgmoment, of neem tijdig contact met ons op.
Kan ik mijn bestelling volgen?
Kan ik mijn bestelling volgen?
Als je bestelling is verzonden, krijg je per e-mail een bevestiging van DHL met de verzendgegevens en een track & tracenummer. Hiermee kun je de status van de verzending volgen.
Is mijn pakket verzekerd?
Is mijn pakket verzekerd?
Alle artikelen zijn gedurende de verzending van YOEK naar het bezorgadres verzekerd tegen diefstal en onopzettelijke beschadiging. De dekking vervalt zodra de artikelen zijn geleverd op het opgegeven bezorgadres en zodra ervoor is getekend. Als de doos bij levering beschadigd is, raden we je aan om het pakket te weigeren of om bij het zetten van je handtekening aan te geven dat je een beschadigde doos hebt aangenomen. We stellen het op prijs als je dit bij ons meldt.
Moet ik bij bezorging voor mijn bestelling tekenen?
Moet ik bij bezorging voor mijn bestelling tekenen?
Gezien de waarde van de producten hebben we voor alle bestellingen een afleverbewijs nodig. Dat betekent dat we pakketten niet mogen bezorgen zonder handtekening. Je kunt tijdens het bestellen kiezen voor: bezorging bij een afhaalpunt, alleen huisadres (geen aflevering bij de buren) of handtekening vereist (dan kan het wél bij de buren geleverd worden).
Retouren en omruilingen
Hoe werkt het retour/omruilproces
Hoe werkt het retour/omruilproces
Je kunt je aankoop tot aan 30 dagen na de dag dat je de gehele bestelling hebt ontvangen ongedaan maken. Dit kun je doen door binnen deze termijn de artikelen retour te sturen, of door ons binnen deze termijn op de hoogte te brengen dat je een artikel wenst te retourneren. Indien je ons vooraf op de hoogte brengt, heb je vanaf dat moment nog 14 dagen om daadwerkelijk te retourneren. Ons retouradres: Yoek BV, Venenweg 19, 1161 AK Zwanenburg, Nederland
Je kunt je artikelen retour sturen of ruilen als:
1. je verklaring is bijgevoegd waaruit blijkt dat je de aankoop ongedaan wenst te maken;
2. de artikelen niet gedragen zijn, passen mag natuurlijk wel (indien je de artikelen draagt en daarmee dus verder gaat dan nodig is voor de beoordeling van de artikelen kan dit waardevermindering ten gevolg hebben waar je aansprakelijk voor kan zijn);
3. de prijskaartjes aangehecht zijn (het is niet nodig om deze te verwijderen. Indien deze zijn verwijderd kan dit waardevermindering ten gevolg hebben waar je aansprakelijk voor kan zijn);
4. je de artikelen op de juiste manier hebt opgestuurd en de juiste portokosten hebt betaald / dan wel de retoursticker op de juiste wijze op het pakket hebt geplakt (indien dit niet het geval is kunnen wij de portokosten bij je in rekening brengen);
ARTIKELEN RETOURNEREN
Vul bij voorkeur het retourformulier (of een andere ondubbelzinnige verklaring) in en voeg het bij het pakket.
Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking.
In het pakket vind je een retoursticker. Met behulp van deze sticker kun je het pakket kosteloos retour zenden via een DHL Parcelshop (enkel beschikbaar vanuit Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Spanje, Finland en Zweden). Je vindt de dichtstbijzijnde Parcelshop via: www.dhlparcel.nl of www.dhlparcel.be. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor jou.
Zit er geen sticker in het pakket? Stuur dan een e-mail naar: returns@yoek.com
Als je artikelen terugstuurt, ontvangt je het volledige aankoopbedrag uiterlijk binnen 14 dagen nadat je de aankoop ongedaan hebt gemaakt retour. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling tot het moment dat wij de artikelen retour hebben ontvangen, of totdat je op afdoende wijze hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd. Wij betalen je terug met het zelfde middel als waarmee je de aankoop hebt gedaan, tenzij je met een andere methode instemt. Voor de terugbetaling rekenen wij in ieder geval geen kosten. Indien je je volledige bestelling retourneert ontvangt je tevens de eventuele verzend-en transactiekosten van ons terug.
YOEK kan niet aansprakelijk worden gesteld voor geretourneerde items. Verpak en sluit je retourzending zorgvuldig.
LET OP: Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken worden niet geaccepteerd. Indien we één van deze items toch retour ontvangen, zullen we het weer terugsturen en de verzendkosten in mindering brengen op het retourbedrag.
RUILEN
Wil je een artikel ruilen voor een andere maat of kleur? Stuur dan een mail naar onze klantenservice: returns@yoek.com
Als het artikel op voorraad is, krijg je dit gratis thuisgestuurd zodra we je retourzending hebben ontvangen. De eerste keer ruilen voor een andere maat is gratis, mocht je het een tweede keer retour willen sturen dan zijn de verzendkosten voor je eigen rekening. Je kunt zelf kiezen met welk postbedrijf je het pakket terugstuurt. Wil je het pakket terugsturen via DHL, dan dient je je zending online aan te melden.
Wil je een ander artikel ontvangen? We vragen je dan een nieuwe bestelling te plaatsen. We zullen het bedrag voor de geretourneerde artikelen, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, dan binnen 14 dagen na herroeping terugbetalen. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
HERROEPINGSRECHT
Je hebt het recht om binnen 30 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel te ontbinden (herroepingsrecht).
Deze termijn mag je gebruiken om het artikel te passen, te bekijken en te beoordelen, tenzij anders vermeld. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag:
- Waarop je het artikel ontvangen hebt
- Bij meerdere artikelen in één bestelling; op het moment waarop alle artikelen ontvangen zijn
Nadat je gebruik hebt gemaakt van je herroepingsrecht heb je 14 dagen de tijd om de bestelling retour te sturen naar ons. Je kunt ook het Modelformulier voor herroeping gebruiken om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet, maar gebruik van dit formulier is niet verplicht. Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken.
Gratis retourneren met DHL retourservice binnen Nederland
Lever je pakket gratis in bij een DHL-punt en maak hierbij gebruik van de voorgedrukte retoursticker die bij de bestelling zit. Een DHL-punt bij je in de buurt is te vinden via de locatiewijzer van DHL op www.dhlparcel.nl. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor jou.
Retourvoorwaarden (indien redelijkerwijs mogelijk):
Het artikel compleet is, inclusief de labels
In de originele staat en verpakking
Om gebruik te kunnen maken van het herroepingsrecht, is het voldoende om de te retourneren artikelen met een retourformulier en deze gratis te versturen via de DHL retourservice (alleen binnen Nederland) Je kunt ook door het invullen van het herroepingsrecht-formulier aangeven dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Je bent echter niet verplicht dit formulier te gebruiken, want ook zonder het formulier geldt het herroepingsrecht.
Als je artikelen terugstuurt, ontvang je het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten uiterlijk binnen 14 dagen nadat je de aankoop ongedaan heeft gemaakt retour. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling tot het moment dat wij de artikelen retour hebben ontvangen, of totdat je op afdoende wijze heeft aangetoond deze te hebben opgestuurd. Je ontvangt het bedrag terug via de betaalmethode die je bij de bestelling hebt gebruikt.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Als je nog verdere vragen hebt over de verzending en de verwerking van je bestelling, kijk dan bij de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.
Overig
Hoe kan ik inloggen in mijn account?
Hoe kan ik inloggen in mijn account?
Je kunt inloggen via de knop Mijn account. Je vindt deze knop aan de bovenkant van de pagina, bij 'Mijn account', of 'Inloggen'.
Hoe kan ik mijn persoonsgegevens veranderen?
Hoe kan ik mijn persoonsgegevens veranderen?
Je kunt inloggen via de knop Mijn account. Zodra je ingelogd bent, kunt je je gegevens wijzigen. Mocht je problemen ondervinden, kun je per e-mail contact met ons opnemen.
Blijven mijn persoonsgegevens privé?
Blijven mijn persoonsgegevens privé?
Je kunt er met een gerust hart vanuit gaan dat je persoonsgegevens privé blijven en als vertrouwelijke gegevens worden behandeld. Lees alle details in ons Privacybeleid. Om je aan te melden hebben we je naam, adres en e-mailadres nodig. YOEK kan je contactgegevens gebruiken om je per e-mail te informeren over nieuwe producten en diensten. Wil je deze berichten niet ontvangen, laat het ons dan weten.
Kan ik mijn verlanglijstje opslaan?
Kan ik mijn verlanglijstje opslaan?
Jazeker. De artikelen die je op je verlanglijstje zet, worden daar bewaard (let op: de items worden niet voor je gereserveerd).
Waar kan ik actiecodes of een code van een cadeaukaart invullen?
Waar kan ik actiecodes of een code van een cadeaukaart invullen?
Je kunt deze code invullen in je winkelwagen in het veld 'Kortingscodes' en klik vervolgens op 'Kortingscode toepassen'
In wat voor verpakking wordt mijn bestelling verzonden?
In wat voor verpakking wordt mijn bestelling verzonden?
Je bestelling wordt standaard ingepakt in luxe vloeipapier en wordt geleverd in een kartonnen doos.
Hoe moeten producten van YOEK worden behandeld en gewassen?
Hoe moeten producten van YOEK worden behandeld en gewassen?
Op onze materiaal- en care pagina vind je alle informatie. Daarnaast is elk artikel voorzien van een eigen etiket met wasvoorschriften. Mocht je vragen hebben, neem dan contact op met de Fashion Advisor.
Wat doet YOEK op het gebied van duurzaamheid?
Wat doet YOEK op het gebied van duurzaamheid?
We willen YOEK-lovers laten stralen in hun outfit. Het is daarbij net zo belangrijk dat die outfit op verantwoorde wijze wordt gemaakt. Lees hier alles over op onze duurzaamheidspagina.
Kan ik me ook afmelden voor de YOEK-nieuwsbrief?
Kan ik me ook afmelden voor de YOEK-nieuwsbrief?
Ja, dat kan. Als u bent ingelogd in uw account, kunt je bij je persoonlijke gegevens onder 'Nieuwsbrieven' aangeven welke nieuwsbrieven je wilt ontvangen. Je kunt je ook afmelden voor nieuwsbrieven door in de nieuwsbrief op 'unsubscribe from this list' te klikken. Je vindt deze link onderaan elke nieuwsbrief.
Heeft YOEK een seizoensuitverkoop?
Heeft YOEK een seizoensuitverkoop?
YOEK heeft ieder seizoen sale, net als fysieke winkels. Zie hiervoor de knop 'Sale' in de bovenste navigatiebalk op onze homepage, tijdens de sale periode. Voor leuke koopjes en aabiedingen gedurende het hele jaar, kun je terecht in onze online outlet. Houd er rekening mee dat YOEK niet kan garanderen dat de saleprijzen online hetzelfde zijn als bij onze verkooppunten.
Ik zie Trustpilot reviews op de website staan, hoe werkt dat?
Ik zie Trustpilot reviews op de website staan, hoe werkt dat?
Trustpilot een derde partij die wij gebruiken om klantreviews te verzamelen. Feedback is voor ons namelijk erg waardevol! Wanneer je bij Yoek een bestelling plaatst krijg je een uitnodiging om jouw mening te geven. Het reviewplatform is voor iedereen toegankelijk, zodat ook anderen de reviews kunnen bekijken. Meer weten over Trustpilot? Klik dan hier.
Wat zijn cookies? Moet ik me er zorgen over maken?
Wat zijn cookies? Moet ik me er zorgen over maken?
Een cookie is een stukje informatie dat je browser opslaat op de harde schijf van je computer. Cookies houden bij wat je op een website doet. YOEK gebruikt cookies om te zien hoe vaak je onze website bezoekt, wat je in jouw winkelwagen doet en wat je eerder al hebt gekocht, en om je pagina's te laten zien die aansluiten bij jouw voorkeuren. Cookies zijn bedoeld om je te helpen bij het winkelen; je hoeft je er dus geen zorgen over te maken. De meeste browsers accepteren cookies automatisch, maar je kunt de instellingen van jouw browser meestal wel aanpassen om die automatische acceptatie uit te zetten. Als je geen cookies wilt accepteren, kun je de meeste functies op onze website gewoon blijven gebruiken. Je kunt ook gewoon producten bij ons bestellen. Het gebruik van cookies is standaard in de branche. Lees alle details in onze Cookie Policy
Heb je technische problemen met de website?
Heb je technische problemen met de website?
De YOEK-website zou natuurlijk zonder problemen moeten werken. Kom je toch een fout tegen of is iets niet duidelijk? Laat het ons dan weten.
Wil je contact met ons opnemen?
Wil je contact met ons opnemen?
Heb je vragen, of heb je nog verdere hulp nodig, neem dan contact met ons op. We helpen je graag persoonlijk verder!